Pušenje

Teskoce pri prestanku pusenja

Sve dok postoji želja za prestankom pušenja, to ipak nešto znači, međutim, mnogi ljidu čine grešku što ne razdvajaju želju od jačine volje. Pored želje da prestane sa pušenjem, pušač da bi u tome uspeo, potrebno je da mobiliše i snagu volje u pozitivnu akciju.

Ako pušač želi da presane sa pušenjem, to treba da ućini odjednom, ne treba da pokušava da to čini postepeno.Razlog je taj što je bolje preživeti nekoloko teških dana, nego vući takvo stanje nedeljama i mesecima. Nijedno dugo mučenje nije lako. Bolje je tu dilemu rešiti odjednom, a to je obično lakše izvodljivo nego što se misli. kada ovo kažemo želimo da pomognemo pušaču da odoli žudnji što je moguće pre – u stvari u roku od pet dana.

Posle prekida sa pušenjem, prva tri dana su najteža, ali na kraju petog dana većina pušača oseća da je žudnja za cigaretom znatno manj aili da je nestala. ostane li pušač pri tome deset dana, uspeh je postignut. Pušač teba da kaže sebi „Odlučio sam da ne pušim“. Pušač treba neprekidno da ponavlja svoju odluku, od trenutka kada ujutru otvori oči, pa do kasno uveče dok ih ponovo ne zatvori. Dok to ponavlja pušač teba da veruje u to.Ovo je pravi trenutak da pušač snagom volje i razumom u potpunosti uveri sebe da duvan šteti njegovom organizmu. Ne treba zaboraviti ni jednog trenutka vezu između razuma i tela, jer to može koristiti pušaču pri prekidanju ove štetne navike. Svakoga dana svoju nameru „Odlučio sam da ne pušim“ pušač treba da ponavlja uz sve veće angažovanje volje i ne treba da zaboravi da ova snažna pozitivna odluka ima direktan uticaj na smanjenje fizičke potrebe njegovog organizma za pušenjem i to do te mere da kod mnogih pušača primetno dolazi do slabljenja žudnje.

Punim korišćenjem svoje volje, pušač ne samo da će oslabiti žudnju, nego će uz to vremenom uspeti da da svoje loše navike stavi pod kontrolu razuma. U trenucima jake želje za pušenjem, pušač treba da pogleda na svoj časovnik.Da posmatra sekundaru dok obilazi brojčanik. Bez obzira na jačanje želje, sigurno je da pušač može da izdrži bez cigarete jedan minut. Ako već izdrži jedan minut, onda može da izdrži još jedan. To je više nego sigurno, ali pri tome treba da obrati pažnju na još nešto. Kad tri minuta prođu, intenzitet želje za pušenjem kojom raspolaže, ali sledeći sat i svaki novi dan pojačavaće njegovu odluku i snagu volje koja mu je potebna da bi prestao sa pušenjem. postoje izvesna pravila kojih pušači teba strogo da se pridržavaju. Ova pravila će im pomoći da prebrode najteže krize na koje će nailaziti pri ovom putu u novi život.

Podeli ovaj tekst

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email